Flintlock: The Siege of Dawn
From games studio A44, makers of Ashen, comes an explosive Souls-lite, where Gods and guns collide in a battle for the future of humanity. The Door to the Great Below has been opened unleashing the Gods and their armies of the Dead. The lands of Kian are besieged, the city of Dawn is on the brink of destruction. It’s time for the Coalition army to fight back. Embrace vengeance, gunpowder and magic as you embark on an epic journey to defeat the Gods, close the door and retake the world. Your battle begins now. Kill. All. Gods. A Unique Companionship Step into the boots of Nor Vanek, an elite member of the Coalition army, joined by Enki, a mysterious fox-like companion, in their quest for vengeance against the Gods. Guided by Enki who shares his knowledge of the world with you, your combat skills and traversal capabilities will be imbued with his magical powers making you a duo to be reckoned with. An explosive souls-lite Flintlock retains elements of the souls-like genre and infuses it with rapid mobility resulting in dynamic and explosive combat. Weave in melee, gunpowder and magic in rhythmic battles where combos chain together to create a deadly dance. Use Nor's gunpowder abilities to exploit verticality to your advantage and deal death from above, or quickly recover from danger. A world scarred by the Gods Unleashed upon the world, the vengeful Gods are on a rampage, intent on causing chaos and the downfall of mankind. Traverse the ravaged landscape of Kian, utilizing Enki's magic and portals to soar through the skies while confronting hordes of the undead. Discover new equipment, strengthen your weapons, and upgrade your gear in anticipation of the ultimate showdown against the Gods.