Bloodstained: The Scarlet Engagement
Unravel the dark history of the Bloodstained universe and explore a hauntingly immersive 16th-century England steeped in a 2.5D gothic atmosphere, enthralling players in strategic battles, crafting, and exploration across a sprawling, cursed land. The story unfolds as a mysterious ethereal castle, under the control of "Demon Lord Elias," casts a shadow over the land, terrorizing citizens with its demonic forces. Time and again, the Kingdom and the Church have deployed strike forces— each effort ending in failure. As another opportunity arises, two heroes are brought together by fate. Leonard Brandon, a young fighter with the Church's Black Wolves clan and Alexander Kyteler, a knight of the Kingdom's White Stags and lone survivor of an initial, unsuccessful expedition. Join Leo and Alex as they rise together to defeat Demon Lord Elias’s reign of terror and shatter the chains of a kingdom tormented by evil forces. Dive Deeper into the Bloodstained World Experience an early chapter of the Bloodstained universe filled with a fresh cast of allies and foes. New players can jump in without prior knowledge, while long-time fans will uncover deep connections. New Buddy System This journey will not be carried out alone! Play simultaneously as both Leo and Alex to defeat enemies, break through traps, and push toward victory. Navigate an Expansive World Traverse Bloodstained’s largest map yet. Experience dawn, day, dusk, and night, including shifting light and darkness as time passes. Transforming not only the gameplay, but also the way you interact with the world. Experience The Epiphany Combat System Discover new moves as you battle. Unleash unique attacks and uncover powerful abilities that allow players to master combat in innovative ways. Craft, Cook, and Customize Experience personalization with a wide range of visually impactful armor changes, along with expanded character appearance options, crafting, and cooking side quests to strengthen your player.