Vivarium
Step into a summer that never ends. You wake up in the golden haze of late afternoon. The air is warm, cicadas hum somewhere in the distance, and sunlight spills across your bedroom. And outside your window… there’s a tiny world waiting. You play as 11-year-old Jenny, a bright and energetic resident of the terrarium. But this isn’t just her story. Somewhere, buried deep under the summer days and small-town routines, is another life. Unravel the mysteries of the terrarium. Beneath the nostalgic atmosphere of this close-knit town lies a hidden truth. Explore a “perfect” pocket world to reveal its secrets and progress through a non-linear narrative shaped by your choices. Meet dear friends you’ve always needed. Jenny’s charming neighborhood is inhabited by a charismatic cast of characters, each with their own branching and dynamic storylines: - A reclusive woman slowly becoming something else - A shopkeeper that gives daily album recommendations - A funny postal worker who drinks like a fish, and is a fish - A nosy retiree birdwatcher, who keeps tabs on the other townies - A wandering fortune teller who seems to know too much Live your days as dreams. Days in Vivarium are synced to the player’s real-world calendar, allowing for daily new discoveries while unraveling its mysterious narrative. Completing major story events will progress time, but every night provides endless slice-of-life comfort and time that can be spent: - Cooking new recipes and tending to your garden - Collecting stickers, vinyl records, and classic novels to enjoy - Crafting items and decorating your cozy home - Repairing equipment and preparing for tomorrow’s adventure Sprout quickly, little tree… but can this small world contain you?