Escape Academy 2: Back 2 School
Class is (back) in session with Escape Academy 2: Back 2 School! Explore an all-new campus, escape life-threatening puzzle rooms, and unravel a conspiracy as old as the school itself — all before the bell rings. Play solo or grab a friend and start solving in online or local co-op. ABOUT THIS GAME Escape Academy 2: Back 2 School is the sequel to the award-winning Escape Academy, enjoyed by over 4 million players! Welcome to Escape Academy, the world’s foremost clandestine educator in the art of Escape. Whether you’re a returning student or a new pupil, you’ve come to the right place. Escape Academy 2: Back 2 School evolves the escape room format of the first game into a whole new GENRE: This is the first open world escape room game, and it's available right in the comfort of your own home. DIGITAL ESCAPE ROOMS DESIGNED BY MASTERS OF THE CRAFT Escape Academy 2: Back 2 School features an all-new campaign boasting handcrafted, best-in-class escape rooms built by our team of veteran puzzle designers. But unlike real-life escape rooms, the puzzles in Escape Academy aren’t bound by those stuffy safety regulations: Spiked ceilings? Check. 100 foot drops? Check. And, most-dreaded of all… Final exams? Double check. The curriculum here at the Academy is equal parts life-threatening and wacky, because what better way to learn than while confronting one's mortality. EXPLORE A LIVING CAMPUS In Escape Academy 2, the campus is one big puzzle room. Between classes, explore a sprawling, secret-filled hub with mysterious passage ways, hidden tunnels, and dangerous traps. Or chill out with your pals and take in all the *vibes* that student life has to offer. Whatever the case, the Academy’s your new home away from home. GRAB A CLASSMATE AND GET ESCAPIN’ WITH ONLINE OR COUCH CO-OP Escaping with a friend has never been this fun. Escape Academy 2 features both online and splitscreen couch co-op support. And thanks to the new optional No-Timer Mode, students of all backgrounds can puzzle at their preferred pace. DIVE INTO AN ALL-NEW NARRATIVE Escape Academy 2’s all-new story has something for new and returning players alike! You’ll discover a dark mystery surrounding the school’s founding, leading to shocking new revelations about the very nature of The Academy. Connect with new teachers and familiar faces from the first game with an expanded curriculum offering character-driven storylines and puzzle-stuffed side quests! GOING BACK 2 SCHOOL! We’ve rebuilt the look of Escape Academy for the sequel, featuring new environments, tons of details, and even some snazzy new getups for our professors and pupils. Plus, evil genius DJ Doseone is back with a sick round of fresh beats to chill and study to. The all-new OST provides the perfect audio background for puzzling. So whatcha waiting for? It’s time to go…Back 2 School!