Until Then
In a world still recovering from catastrophe, Mark Borja and his friends navigate the joys and woes of another year of high school. Wake up in a typical teenage bedroom, practice piano, race to meet homework deadlines, and build (and burn) relationships, as you reminisce about the daily insecurities of high school life. That is, until a fateful meeting sets off a chain reaction, upending Mark's life. People disappear and memories prove unreliable. Uncover a hidden truth with Mark and his friends in this narrative adventure and race to unravel the mystery before it's too late. Play Out Your Own Adventure Meet a diverse and achingly familiar cast of characters to converse with in person, over text, and through email. Get to know them, build relationships, flunk group projects, and watch how their individual personal stories unfold alongside yours. Investigate the Setting through Everyday Technology Explore the depths of social media where your likes and comments may pose consequences. Scroll through social posts, emails, webpages, and more on your in-game smartphone, where you might discover hints and clues about the people and world around you. Chat with your friends, classmates, and even strangers. Explore Themes of Love, Loss, and Friendship Tackle philosophical issues as the main character. Make mistakes and difficult choices. Will Mark stand up for his friends and be there when they need him or will he let them down? Can he heal his wounds by letting go of the past? Decide for yourself how Mark grows and strives to do better throughout the story. Play Addictively Mundane Minigames Insert a flash drive—oh wait, wrong way—nope, it was right the first time. Fight your friend for more fishballs at the food stand outside. Get in the groove to pay for the jeepney. Lose yourself in little games you find yourself playing in everyday life. Immerse Yourself in a Cinematic Visual Experience Witness an intriguing narrative uniquely presented in eye-catching hand-drawn pixel art and immerse yourself in the warm colors and music of a world trying to move on from tragedy. Characters, landscapes, and props blend in 3D. Shadows, reflections, and lighting set the tone in a lovingly crafted experience. Experience a World Inspired by Philippine Locations and Culture Traverse Philippine-inspired landscapes in search for the truth. From the heart of the bustling capital to long bus rides past grass fields and coast towns, explore the world of Until Then set in a fictional version of the Philippines. Interior spaces are shaped by the mannerisms of the locals, setting the scene for a recent past.