Bad Magpie
Bad Magpie is a narrative adventure game about a magpie with one wing, a fixation on shiny things, and no interest in connecting the two dots. — YOU ARE A MAGPIE One wing. No flock. One obsession: a fallen star that wants shiny trinkets and nothing else. Burn a meadow, drain a swimming pool, write off a car… You can't fly but there are plenty of other ways to navigate the world… and you’re going to try all of them. Your plan is simple: Find the trinkets. Win over the star. Cure your loneliness. — A WORLD TEEMING WITH SECRETS Explore a small, densely packed, non-linear open world full of things to peck, steal, combine, and meddle with. Bad Magpie runs on a delightfully elastic cartoon logic. Screech into a megaphone to shatter glass. Peck flint to spark fires. Drop an apple in oil and see what happens. Tear through the world in a fury, or carefully sweep every corner leaving no stone unpecked. There's no dialogue, no text, and no cutscenes. Just a world that rewards anyone curious enough to mess with it. Every puzzle has multiple solutions. Most of them are intentional. — FIND SHINY THINGS You want the star. The star wants trinkets. But trinkets don’t come free. Not when there’s meteorites to be found. So what’s the use of wallowing? You have shiny things to find. — A MYSTERY DRIVING THE WHOLE THING You are haunted by a mysterious vision. What is it? Why is it appearing now? And how long will the star keep you distracted from it? It's probably nothing.