Gothic 3 Classic
A Nameless Hero becomes a legend! Myrtana, a world in upheaval: overrun by orcs from the dark lands in the north, King Rhobar is defending Vengard, the former stronghold of the humans, with his last troop of followers. Chaos reigns without: rebels are offering resistance, and the Hashishin of the south are openly collaborating with the orcs. Rumours that the Nameless Hero of Khorinis is on his way to the mainland spawn both hope and worry. Whose side will he take? Who will feel his wrath, who enjoy his favor? Only one thing is sure: his deeds are going to change Myrtana forever... Liberation or annihilitaion – the fate of the world of Gothic lies in your hands! Create your own individual gaming experience through different solution paths. This overhauled console version of the Cult Classic RPG integrates the community patch 1.75 and further gameplay improvements, features tailor-made gamepad UI & controls and delivers advanced optimization to offer the smoothest Gothic 3 experience yet.