Black Pieces Move First
A humble black pawn decided to challenge the first rule of chess. The white pieces were not happy about this at all. The result? War. A PAWN WITH A GOAL Control the black pawn across various chessboards, following the rules of movement, defense, and attack from classical chess but with a twist: the black pawn has the movement capabilities of a king and can push black pieces, commanding them to attack on your orders. YOUR BRAIN WILL MELT! The puzzles will require logical thinking, agility, and creativity to find solutions and achieve the objective of each level (there are 60 levels with progressively increasing difficulty). There is also a story mode with a world map, collectibles, and an item shop, where you can gather money to purchase upgrades as you progress through the game. Innovative chess-based game with a captivating story of rebellion.