Katanaut
Katanaut is a fast-paced, Metroidvania-inspired action roguelite set aboard a massive space station falling into cosmic chaos. With the station slowly spiraling out of control, and its once-human inhabitants twisted into terrors, you’re the unlucky one tasked with uncovering what is going on... assuming you’re able to survive the station's violent halls with souls-like combat. As Naut, you explore the corridors of this once vibrant station... or what's left of it. The deeper you descend into the station, the environments become more haunting, and the enemies less human. Through advanced time-manipulation, you’re brought back to life whenever your bio-metrics are no longer detected. In the future where humans are able to download new abilities on demand, the station is now scattered with memory fragments from the fallen. Each one having the potential of being a lost skill or talent waiting to be unlocked. Every run offers a new pivoted challenge with ever-changing pathways to explore, and pits you against hordes of enemies. Each ride down the station's elevators carries forward progress from the memory fragments you scavenge along your exploration. In Katanaut, each clash of your blade echoes through the station's empty and flickering corridors, where every corner feels like is a surprise watching you... Whether you thrive in precision combat or prefer dealing with enemies from a safe distance, this is one cleanup job you won't forget.