Curse of the Crimson Stag
Curse of the Crimson Stag is a story-driven mystery thriller in which you explore a blurred line between supernatural occurrences and past tragedy. Uncover what led to the abandoning of the once luxurious Whiteroot Hotel. Local myth tells of a wrathful spirit known as the Crimson Stag… Story Feeling stuck in her backwater hometown, a teenager named Brit jumps at the chance for a life-changing adventure: to assist in the making of a documentary about the derelict Whiteroot Hotel. The once luxurious hotel stands abandoned in the American Northwest, with local folklore spinning tales of ghostly hauntings and of angry spirits being the reason for its desertion. Once built by a wealthy businessman hoping to bring tourism to the area, Whiteroot Hotel ended up being the stage for a series of mysterious deaths and the complete downfall of its owners. Abandoned and left to rot, its walls have held the secrets of its past for 18 years. The people of the area, with a strong connection to local myth and folklore, tell of an entity known as the Crimson Stag – a protective spirit of sorts – which supposedly inhabits the dark woods of the area. Whether it’s local superstition or not: Everything about this seems like a perfect setup for a documentary and a chance for Brit to be discovered. Once Brit starts her exploration of the hotel, as instructed by professional ghost hunter Emily, it quickly becomes clear that she is in over her head. The Whiteroot Hotel does not surrender its secrets easily and, whether it is supernatural forces or dark machinations, the Curse of the Crimson Stag soon threatens to claim her as well.