Scratch The Cat
Grab your headphones and step up to the turntable in Scratch The Cat - a vibrant action-adventure 3D platformer. Play as DJ Scratch, explore a sprawling musical world, fight bosses, and reclaim your stolen records. Turn up the volume and set the stage for the purr-fect comeback. - Expressive Movement Scratch isn’t just any cat - he’s quick, nimble, and packed with style! Run, jump, slide, climb, swim, and dive through vibrant levels. Chain together moves to reach hidden areas or traverse obstacles with flair. Master Scratch’s unique abilities to explore and uncover various objects in this music-infused adventure. - Collect Record Fragments and Other Collectibles The villain Snatch The Rat has shattered Scratch’s irreplaceable record collection and scattered the pieces across the world. It’s up to you to track them down! Collect the Record Fragments to unlock new levels and restore harmony to the world. Along the way, solve puzzles, navigate tricky platforms, collect Juke Bucks for Jukie the Jukebox, help quirky characters, and ultimately bring the groove back to Melotropolis! - Face Off Against Unique Bosses Snatch’s rowdy crew of goons and bosses are ready to challenge you! Each boss encounter blends platforming mastery with rhythm-inspired mechanics, keeping you on your toes. Dodge, counter and use Scratch’s versatile moves to outsmart your foes. Liberate allies like the starfish people, collect rewards, and prove to Snatch that his plan to mute the world doesn’t stand a chance! - Explore a Musical World Step into a world where music is life - literally! From the bustling streets of Melotropolis to the serene shores of Arpeggio Archipelago, every corner of this vibrant world pulses with rhythm. Discover lands infused with sound, where flora and fauna move to the beat, and technology hums with harmony. Your adventure will take you to lush jungles, underwater caves, volcanic peaks, and beyond - all bursting with musical energy. - Customize Your Groove Express yourself with a variety of customization options! Change Scratch’s look by unlocking unique outfits to personalize your journey. Player expression is at the heart of Scratch’s adventure - make it your own! - Signature “Scratch The Cat” Soundtrack The soundtrack is a celebration of music as a medium in the context of a classic 3D action-adventure platformer, highlighting the variety and diversity of genres and instruments. Vinyl scratching is mixed in with unconventional genres and instruments, creating a distinct “Scratch The Cat” sound.