HMUR
HMUR is a fast-paced retro-FPS, in the original setting, that merges Soviet aesthetics with whacky madness and frantic dynamics of iconic 90s shooters. Survive a disaster at a classified Soviet facility as you blast your way through crowds of enemies. Speed is your key to survival. GAMEPLAY One life, endless attempts. When you die, you learn to be more precise, faster, and more careful. The stakes are high - a single hit can bring death to either you or the enemy. Take advantage of all your mobility in order to become part of this endless dance with death. Survival relies heavily on firearms, and sometimes you come across weapons of great power. But remember - each bullet is a valuable resource. Branching levels. Levels are non-linear structures in which choosing a path directly impacts the flow of the game. Having trouble with one path? Pick another. The world will speak if you are ready to listen. Interested in finding out what's going on? Learn more about the facility and its destruction by exploring levels, finding clues, audio recordings, and other details. WORLD OF THE GAME The action unfolds in an alternate 1990s version of USSR. The city of Mirnogorsk is located in the depths of Khakassia, a city that is the pride of the Union, a center of innovation and progress. The high-tech facilities of this city embodied the vision and hopes for a bright future of every citizen. Yet, a tragic accident turned the pride of the Soviet Union into chaos, bringing the protagonist, Sergei, into the center of it. A mere utility worker with a challenging fate.