IKUMA - The Frozen Compass
1864, an uncharted island in the Arctic. Cabin boy Sam and loyal husky Ellie are stranded in the unforgiving cold. Endure the harsh elements, uncover a bleak mystery and find your way home and to yourself. Play solo as both characters or cooperatively with a friend. Your survival depends on your friendship! Emotional Narrative Ikuma is a coming-of-age story in which you explore unfamiliar terrain, forage for food and uncover mysteries. Not only in order to survive, but to make peace with your past and finally become yourself. Explore with a Friend Switch between the two companions at any time, or play side by side with a friend in order to make the best use of the characters’ different skills to achieve your goal. Brave the Cold Use the tools and items you gather on the island to find your way and overcome rough terrain. Climb, fish, gather resources, do what it takes to get yourself and your companion to safety. An Ancient Mystery Explore ancient Inuit legends in order to solve the mystery surrounding a lost expedition. Retrace their steps but beware of what’s lurking within the fog that cloaks their path.