Don't Fret
You wake as Fret, a sentient guitar trapped at Harmonic Heights, a prestigious music school with a dark secret. Evade the enemies hunting you, use music to complete puzzles and uncover hidden memories that explain why you’re here. Use stealth, logic and an evolving guitar tuner to survive long enough to piece together your past and escape the school. Core Gameplay - Uncover the Story: Search through a world of atmospheric tension and musical mysteries to piece together why you are here and how to escape. - Sound is your Weapon: Enemies react to noise; use objects and environmental sounds as decoys to mislead them. - Evade to Survive: When cornered you’ll need to dodge, stun and outsmart your attackers to live. Music Driven World - Musical Puzzles: Solve piano, guitar, drum and other instrument puzzles to unlock your journey and reveal secrets. - Memory Devices: Collect and play back memories to learn the story behind Harmonic Heights. - Tense Puzzles: Can you handle the pressure of completing puzzles while danger closes in? What makes Don’t Fret unique is the music itself is the core mechanic, with sound shaping the world, the puzzles and the story in ways you’ll feel as much as see.