Rover's Tale
About This Game A cosy, heart-warming, ecosystem driven metroidvania! Take control of a LAIKA Space Rover, capture and research alien creatures, complete quests for the other Rovers and forge a bond with your new Human friend, as you uncover the ancient mysteries of the planet Terra II! A Human's Best Friend When an Anomaly is detected on the remote, alien planet Terra II, a Human explorer is sent out to investigate. After a bumpy landing, the Human's S.O.S beacon awakens a nearby, dormant LAIKA Rover. Together, you'll go on a journey to find the Anomaly, and unravel the story behind its mysterious origin. Form an unbreakable bond, as you work together to complete the Human's mission. Eco-system Metroidvania Use a variety of tools and upgrades to capture the exotic creatures of Terra II. Harness their unique abilities to overcome obstacles and expand the world, or bring them back to Homebase where they can be scanned for Research Credits. The living, breathing ecosystem of Terra II is at your disposal! LAIKA Rovers The LAIKA Programme gave old dogs a new lease on life by transferring their consciousness into LAIKA Rovers, allowing them to live on forever as brave space explorers! Find and reboot your sleeping canine companions, become best friends, and work together to help The Human with their mission. Complete quests for the Rovers to receive unique rewards, and help them remember their past by unlocking their hidden memory tapes. Unlock Mysteries Delve deep into the hidden depths of Terra II! Explore sprawling caves and discover ancient temples, as you uncover the history of the planet and its previous inhabitants. Who were they? Where did they go? Beautiful Biomes of Terra II Explore the familiar yet alien planet of Terra II. Utilise your upgrades and creature abilities to adapt to the different biomes, from lush forests to stinky swamps and snowy mountain tops. Upgrade Your Rover Make your Rover your own! Upgrade your arsenal with new tools and capturing equipment. Maximize your exploring capabilities with upgrade modules. Expand your wardrobe, unlock new cosmetics, and become the most fashionable Rover on Terra II!