Mass Effect 2 (2010 Edition)
Are you prepared to lose everything to save the galaxy? You'll need to be, Commander Shepard. It's time to bring together your greatest allies and recruit the galaxy's fighting elite to continue the resistance against the invading Reapers. So steel yourself, because this is an astronomical mission where sacrifices must be made. You'll face tougher choices and new, deadlier enemies. Arm yourself and prepare for an unforgettable intergalactic adventure. Game features: Shift the fight in your favor. Equip yourself with powerful, new weapons almost instantly thanks to a new inventory system. Plus, an improved health regeneration system means you’ll spend less time hunting for restorative items. Make every decision matter. Divisive crew members are just the tip of the iceberg, Commander, because you’ll also be tasked with issues of intergalactic diplomacy. And time’s a wastin’, so don’t be afraid to use new prompt-based actions that let you interrupt conversations, even if they could alter the fate of your crew...and the galaxy. Forge new alliances, carefully. You’ll fight alongside some of your most trustworthy crew members, but you’ll also get the opportunity to recruit new talent. Just choose your new partners with care because the fate of the galaxy rests on your shoulders, Commander. Mass Effect 2 (2010 Edition) includes all previously released DLC: Expansions Kasumi — Stolen Memory Overlord Lair of the Shadow Broker Arrival Cerberus Network content Normandy Crash Site expansion Zaeed — The Price of Revenge expansion Firewalker Pack Cerberus Weapon and Armor pack: Contains Cerberus Assault Armor and M-22 Eviscerator shotgun. Arc Projector heavy weapon Packs and Bundles Aegis Pack: Contains the M-29 Incisor sniper rifle and the Kestrel armor. Equalizer Pack: Contains the Capacitor Helmet, Archon Visor and Inferno Armor. Firepower Pack: Contains the M-5 Phalanx heavy pistol, M-96 Mattock heavy rifle and Geth Plasma Shotgun. Alternate Appearance Pack 1: Contains new outfits for Garrus, Thane and Jack. Alternate Appearance Pack 2: Contains new outfits for Tali, Grunt and Miranda. Collectors’ Weapon and Armor pack: Contains Collector Armor and the Collector Assault Rifle. Terminus Weapon and Armor pack: Contains Terminus Assault Armor and the M-490 Blackstorm heavy weapon. Mass Effect 2 promo bundle: Contains Umbra Visor, Sentry Interface and Recon Hood. Blood Dragon Armor Conditions/exclusions may apply. Benefits and Play List titles may vary by platform and territory and may change. See ea.com/ea-play for details.