Curse of Resthaven
Resthaven is cursed. Your niece has vanished. And in seven days, the island will be destroyed. Curse of Resthaven is a single-player narrative roguelite where investigation, town management, trading, deck building, and branching expeditions combine into a dark mystery of survival and consequence. Take command of the cursed island colony of Resthaven after your niece disappears on the eve of catastrophe. Govern the town, interrogate suspicious locals, trade with visiting merchants, upgrade vital businesses, and decide who — or what — to trust as the island’s secrets begin to surface. Beyond the safety of Resthaven’s walls, you will send card-driven expeditions into the island’s wilderness. Build a deck of resource and companion cards, choose who to bring, decide what to carry, and prepare for unpredictable encounters with eldritch horrors. The cataclysm comes in just seven days. When destruction strikes, the island’s fading guardian intervenes, sending you back to the moment of your arrival with your memories and experience intact. Each loop offers new knowledge, permanent upgrades, and dangerous blessings from the island’s goddess — but every advantage may come with a cost. Every loop reveals new truths about Resthaven, the forces seeking to control the island’s power, and your niece’s role in what is unfolding. Interrogate over 25 fully voiced characters, uncover their motives and secrets, and piece together a mystery shaped by mythology, history, and cosmic dread. With multiple major narrative paths and randomized expeditions, every playthrough exposes different pieces of the puzzle. Only by mastering the town, surviving the island, and understanding the time loop can you hope to break the curse.