Cassette Beasts 2002
The critically-acclaimed monster-collecting series returns with a brand new story, perfect for both new and returning players alike! After arriving in a quiet neighbourhood of London, you soon find yourself pulled down a rabbit hole to Nodnol, a land of beasts and high strangeness that exists in the shadow of our own. When the past collides with the present, one question must be answered: Who is the mysterious occultist Westerley, and what are they planning for both worlds? Enter the story as a newcomer or import your character from the first Cassette Beasts game to continue your creature-collecting journey! Adventure to a massive new soundtrack from returning Cassette Beasts composer Joel Baylis, including vocals from Shelby Harvey (Cassette Beasts), Johnny Gioeli (Crush 40) and more! Transform, fuse, and fight! Record beasts with cassette tapes and play them back to take on their form in battle! Fuse with your companions to gain the upper hand - any two beasts can be combined to produce over 57,000+ powerful and fully-animated fusion forms! Take advantage of alchemy in battle to apply extra buffs and debuffs alongside your attacks or even change your opponent’s elemental type. The power of bonds made real Befriend, recruit, and romance from a roster of twelve companions with full voice acting from a celebrated cast. Each companion has their own motivations, stories, and gameplay perks. Each bond deepened allows for more powerful fusions in battle! Never walk alone Explore the beast world of Nodnol alongside your friends with online multiplayer. Trade tapes, record beasts, and fight alongside other players in any encounter, including story battles! Spark a fierce vendetta! Beasts you encounter have a chance to break out of their rigid roles and rebel against you. Rogue beasts learn from your battle techniques, adapt, and return to challenge you anew!