The Wandering Village SGD23
In a world where mysterious plants are spreading all over the earth, emitting toxic spores as they grow, a small group of survivors seeks shelter on the back of a giant, wandering creature they call 'Onbu'. Become their leader, build their settlement and form a symbiotic relationship with the creature to survive together in this hostile, yet beautiful post-apocalyptic world that now surrounds you. Build your village A functioning village is the basis of your survival. Build your settlement and expand it over the creature's back. Plan production chains and optimize them to utilize the limited space as efficiently as possible. Create a society that can overcome any challenge. Live on the creature's back Living on the back of another organism comes with its own set of challenges. Will you live in symbiosis, bond with the creature and survive on mutual trust? Or will you become a parasite, only aiming to ensure a better life for your villagers? The choice is yours. Discover different biomes Travel through a multitude of different biomes and adapt your village to their unique opportunities and threats. Scout your environments and send out foraging missions to gather rare resources and ancient artifacts. Research new technologies Remnants of the old world hold knowledge that has long been forgotten, but can be unearthed by your villagers. Find and research these technologies, but use them wisely, as progress can be a double-edged sword. Survive the wastelands Ensure the survival of both your villagers and your Onbu, even though poisonous spores, merciless weather, bloodsucking parasites and many more challenges mean that the odds are often stacked against you.