Spica Adventure
Join Nico, a little girl clad in all pink and armed with an extraordinary umbrella, on a dangerous yet colorful journey through space! From the arcade legends, TAITO, experience this formerly Japan-exclusive 2D action jump & run filled with charm and cartoonish delight on modern consoles for the very first time! Reminiscent of the yellow parasol from Parasol Stars: Bubble Bobble III, this yellow umbrella will become your favorite accessory and best weapon. Use it to take down a wild mix of enemies that come straight out of a toybox! Whether it's slashing combos, shooting, springing off platforms, gliding, or floating, Nico and her umbrella have an arsenal of moves that are as varied as her colorful foes. Don’t forget to use the umbrella for protection—and we don’t mean against rain! Defend, parry, and reflect the enemy projectiles in up to 8 directions! Tackle the challenge of 28 stages spread across multiple paths. With each playthrough, choose a new journey through the universe of Spica! Embark on this adventure to save Spica from cute but lethal enemies... And don’t forget to pack your umbrella!!