Samurai Aces III: Sengoku Cannon
Fire the exciting cannon shot! The Japanese-style shooter with quirky aesthetics is back for a third go! Samurai Aces III: Sengoku Cannon is a horizontal-scrolling shooter game that first appeared in arcades in 2005. One unique feature of this game is how the score multiplier goes up when you take down an enemy using the powerful cannon shot. Beat your own high score! The dramatic story attached to each character will entertain and delight! Put a stop the twisted plans of the shadowy Kishinshu and their puppet army! Pick your preferred max lives, max continues, key controls, and more to make the game just right for you. Pick a custom difficulty and stage in PRACTICE mode to train for actual combat. This mode will benefit beginners and experts alike! Don't forget about the new online rankings! Do you have what it takes to become the best Sengoku Cannon in the world? Characters: Princess Protector "Masamitsu" Rampaging Maiden "Koyori" One-Eyed Samurai "Ayin" Wandering Girl "Mizuka" Turbo Monk "Tengai" Blonde Ninja Girl "Junis" Planes: "P" items power up your unit. "B" items give you bombs that deal area damage to clear out enemies or help with emergency escapes. Each unit is capable of a normal shot, charge shot, and the powerful cannon shot! Options: Two additional screen filters for your enjoyment. Lives can be set between 1 to 9, whereas continues can be set between 0 to infinity. Freely configure your preferred keys for shots, auto-shots, or bombs. SCORE ATTACK: This new mode has a fixed difficulty and number of lives. Serious challengers only! Submit your high scores to compete with players from around the world! Online rankings can be viewed from the options menu.