Rover Wars : Battle for Mars
If you are up for a casual yet spicy cocktail of action and strategy, but not planning to spend hours learning how to play, then Rover Wars might just be your thing. You jump straight into the action with your little Rover to start building factories and hurting enemy units. The tactics in the game are in resource management and the placement of factories. Factories poop out minions that will find their way to the enemy facilities and destroy them. Once you destroy the enemy base, you win. simple. Rover Wars has a neat local multiplayer system. It allows up to 8 users to join the game. To avoid couch conflicts we implemented some brilliant AI to battle cooperatively. There are always 2 teams and each side has a maximum of 4 Rovers. During battle, players can even switch teams or add some AI.