Rivage
In the 25th century, humanity has been forced to expand beyond its solar system. Among the stars, the planet VESTA is discovered, a world that may hold the promise of a new home. To study it, the A.R.E.S. space station is launched into orbit to analyze its potential. But when the station, and the crew, was caught up in a space phenomenon, calamity struck… You play as Miranda, who awakens alone aboard the station trapped in a strange phenomenon. With clues of the past echoing through the world: an object out of place, a door newly unlocked, a message left behind almost as if the station itself challenges you. To survive, Miranda must rely on her mind, solving intricate puzzles, experimenting with strange objects, and piecing together the truth behind what happened to her crew and the station itself. As Miranda unravels the mystery, one truth becomes clear: progress always has a cost. Rivage is an atmospheric sci-fi puzzle adventure that blends exploration, logic, and narrative discovery into a deeply beautiful experience, where each step brings you closer to escape. Your mind is the key. Step aboard the A.R.E.S. station, a meticulously detailed, fully interactable environment where every item tells a story. Examine artifacts, analyze research data, and uncover hidden notes scattered across abandoned workstations. Captivating Storytelling The station was once home to a crew, each with their own goals, fears, and philosophies. Now, only fragments of their lives remain: journals, personal logs, and encrypted messages scattered throughout the station. Piece together their relationships, uncover the emotional toll of isolation, and experience a narrative that weaves scientific mystery with human vulnerability. Unravel the Mystery Every puzzle in Rivage is woven into the fabric of the story. You’ll repair broken systems, realign malfunctioning mechanisms, and solve environmental challenges that play with gravity, magnetism, and the very flow of time. The K9 System With the K9 System, Miranda can log discoveries and retain certain puzzle solutions, allowing players to focus on what truly matters; uncovering the truth behind the distortions that have consumed the station. This balance keeps gameplay engaging, rewarding cleverness and persistence over repetition.