Parkasaurus: Dinoluxe Edition
Experience the prehistoric hijinks of building your very own dinosaur theme park in Parkasaurus. Packed with adorable, mischievous dinos to discover, this tycoon management sim challenges you to design exhibits and conduct research that allow your herd to thrive and your profits to grow. Customize your park, hire employees, and create amazing exhibits your guests will love. But beware! These dinos love to escape and go on a rampage. Includes the Sea Monsters and Prehistoric Wonders DLCs. Prehistoric Wonders adds 10 new creatures to discover, including Mammoth, Dire Wolf, and Giant Capybara. Sea Monsters allows you to unlock 10 new sea creatures that live in 3 new biomes. Raise a Mosasaurus from a baby or create the perfect home for your ancient Archelon using fluid water physics to construct aquatic habitats. Building the ideal dinosaur exhibit is no small feat. Each dino requires a unique biosphere, which means the shape of exhibit, materials used, ecology, plants, elevation, and humidity all play a key role in the success of your dinos. Acquire dino eggs, hatch them in their exhibit, then nurture dinos until they are fully grown. Watch out for dinos that break out, which can lead to chaos, destruction, and plenty of laughs as you switch to first-person mode to diffuse the situation. The best tycoons maintain a fine balance between financial performance and the wellbeing of their dinosaurs. Hire and manage your scientist research team, along with other employees. Increase your profits by adjusting admission prices and fees for specific attractions. Track reviews to ensure your guests are happy. Contend with seasonal weather, unexpected storms, and even catastrophes. FEATURES - Includes Parkasaurus base game, as well as Sea Monsters and Prehistoric Wonders DLCs. - 44 total dino breeds (24 from the base game, 10 from Sea Monsters, and 10 from Prehistoric Wonders). - 12 distinct biomes to create (9 from the base game and 3 Sea Monsters biomes). - Conduct research to unlock additional dinosaur eggs, technologies, items, and upgrades. - Monetize your park by charging guests admission, placing donation boxes, adding food stalls, and even charging for the highest-demand dinosaur exhibits. - Hire and manage 4 employee types to make sure your park runs smoothly. - Complete 15 Missions in different areas (12 missions from the base game and 3 Sea Monsters missions).