Of Bird and Cage
Experience the overwhelming power of metal music like never before. Featuring artists from (ex) Guns N' Roses, Epica, Within Temptation, and many others! Music by Arnold Nesis. Dive into a dark, twisted game specifically tailored to its music. Let symphonic metal lead you through a two-hour-long story of trauma, violence, and madness based on ‘Beauty and the Beast’. Play as Gitta Barbot, a 25 year-old drug addict, who tries to escape the physical and mental prison of her captor—Bres Lupus. Make quick choices that will have dire consequences and watch how your actions reveal new paths while struggling to keep your sanity. Featured artists: Kobra Paige (Kobra and the Lotus) Davidavi 'Vidi' Dolev (Gunned Down Horses) Ron "Bumblefoot" Thal (ex-Guns N’ Roses) Rob van der Loo (Epica) Ruud Jolie (Within Temptation) Danny Worsnop (Asking Alexandria) Casey Grillo (ex-Kamelot) Rocky Gray (ex-Evanescence) Mike Lepond (Symphony X) Tina Guo Snowy Shaw (ex-King Diamond, ex-Therion)