Mel The Cat (Xbox One)
Help a brave little cat get back home in Mel The Cat – A cute and challenging adventure with 40 levels full of danger, chases, and meows! Welcome to the world of Mel The Cat! In Mel The Cat, you’ll guide Mel, a courageous cat determined to find her way home — even if that means escaping from spikes, deadly cannons, and the terrifying Theo! Across 40 handcrafted levels, your reflexes and timing will be put to the test in a journey filled with danger and charm. Run from danger and make it back to your cozy little house! Your mission is simple: get Mel safely to her house. But be ready — the path is packed with obstacles! Outrun Theo in intense chase levels, dodge sharp traps, and survive tricky platforming challenges. Simple controls, increasing challenge. With easy-to-learn controls, Mel The Cat is accessible for all players, but mastering all 40 levels is no small feat. Precision, quick thinking, and perfect timing will be your best friends. Track your performance with the in-game timer. Each level is timed so you can monitor your performance and push for faster completions. Can you finish all 40 levels without a single mistake? Explore a variety of colorful and dangerous worlds. Venture through rocky mountains, frozen lands, and even erupting volcanoes — each world brings new mechanics, new traps, and new surprises!