Galactic Wars EX
Blast off for a retro shmup experience! The invasion is imminent and only you can put an end to this galactic alert! Inspired by genre classics and packed with nostalgic gameplay elements, Galactic Wars EX goes the extra lightyear by using real hardware palettes and specs for pixel perfect authenticity! Select from 3 unique ships, each with strengths and weaknesses balanced to match your preferred playstyle, then launch into side-scrolling action against swarms of bug-like baddies ready to cut your mission short. Features: - Galactic Wars EX mixes the best of old-school and modern shoot’em up mechanics to create a unique retro gaming experience. - Fly solo or team up with a friend in a local co-op. - Utilize a wide variety of weapons and power-ups, aim for higher scores with bonuses and multipliers - Do it all in a blistering 60FPS HD presentation - Original chiptune soundtrack! - Blast through 3 stages with bosses and mini bosses to overcome along the way. Do you have what it takes to defend free space?