Dune: Awakening
Dune: Awakening is a single- and multiplayer Open World Survival game with immersive adventure and RPG gameplay. Explore, build, craft, and unravel a cinematic Dune story as you rise from survival to greatness on the most legendary planet in the universe. Just remember: the sandworm always comes. Explore a vast, open world Dune Discover a dynamic and immersive Arrakis, from the rolling sand dunes of the Deep Desert to hidden Fremen caves and the bustling city streets of Arrakeen. Climb towering mountains with the Shigawire hook and fly across sandworm-infested deserts in an ornithopter you built yourself. Escape the destructive might of the massive sandstorms towering above you as they sweep across the landscape, then take a quiet moment to witness the beauty of Arrakis when the sun is low. Unravel an epic, cinematic Dune story In Dune: Awakening, you get to step into the books and movies and experience one of science fiction’s most incredible worlds up close. Join the Atreides or the Harkonnen and rise through their ranks as you explore their unique stories. Meet familiar characters such as Duke Leto and Feyd-Rautha, investigate the mysterious disappearance of the Fremen, and discover the truth about your own past. Unravel an epic, cinematic Dune story that asks the mind-bending question: what if Paul Atreides was never born? Become a master of combat and survival Arrakis is a test that few survive. Those who do, awaken. Learn to survive the unique climate of Arrakis, chasing shade and extracting liquid from the bodies of your enemies to refine it into water. Study the teachings of the Schools of the Imperium to unlock a powerful repertoire of abilities, weapons, and tools. Wield the Trooper’s unparalleled firepower, use the Bene Gesserit voice to control your enemies, deploy the Mentat’s deceptive traps, or master the Swordmaster’s unique dance of death. Build your stronghold, craft your ornithopter Carve out your own piece of Arrakis and build your personal base of operations. From small outposts to elaborate and towering strongholds, build everything piece-by-piece in the Atreides or Harkonnen style, or any of the other available architectural styles, and decorate it to reflect your personality. Equip it with powerful crafting machines and spice refineries and watch your power and fortune grow. Craft anything from useful desert-survival gadgets to entire vehicles such as ground cars and ornithopters. Single-player, multiplayer, and scalable difficulty Play alone in full single-player, multiplayer with friends on a shared server, or with hundreds of other players on a public server. The full game, with all its features, content and story, is available regardless of which mode you choose. Both single-player and private multiplayer servers offer extensive customization options, allowing you to scale difficulty and tune gameplay options however you like.