Cronos: Lazarus
Cronos: Lazarus is a brutal new chapter to the Cronos: The New Dawn story. Step into the boots of the Warden and experience a faster, more aggressive style of combat as you fight to complete a mission the Collective must never uncover. A FAMILIAR WORLD, A NEW PROTAGONIST Return to the wastelands of New Dawn as the once-loyal Pathfinder in the process of transforming into the Warden you know and love from the base game. Isolated in the Terminal and severed from the Collective, he devotes every waking moment to awakening a lost Essence he refuses to let fade. Your sanctuary, however, has been compromised. A new kind of hunter has been deployed with one directive: to find and eliminate you. THE WARDEN UNLEASHED Cronos: Lazarus shifts the tone towards a more aggressive style of gameplay. Whereas in Cronos: The New Dawn you focused more on precision and picking your battles, this expansion lets you experience what it means to be one of the Collective’s elite agents. Scarred and broken by a lifetime of survival in the wasteland, the Warden is not at full strength, but even in his damaged state, he retains the ability to move fast, strike hard and survive against mounting pressure. A WORTHY OPPONENT EMERGES The Warden is powerful, but he will not remain unchallenged for long. In this DLC, he will face off against an adversary engineered specifically to stop him. This new pursuer is relentless, highly adaptive, and fully capable of matching the Warden’s strength. Your battles will escalate into large scale, cinematic encounters that will test every skill you possess. Take advantage of your enhanced traversal and combat abilities that include the power to leave a decoy in your wake and become temporarily invisible to your enemies. Command tools and technology reserved for a Pathfinder. Deploy your skillset wisely as you push through even harsher challenges than anything encountered before. THE LAZARUS PROTOCOL BEGINS Uncover fragments of the Warden’s past, pursue your revival mission at all costs, and decide how far you are willing to go to defy the Collective. With Cronos: Lazarus, the future is no longer something to endure. It is something to take back.