Codename: Ocean Keeper
ABOUT Welcome to Ocean Keeper, a mining roguelike shooter with a top-down view. Play as a Miner whose spaceship has crashed on a planet, filled with underwater monsters. Find resources and artifacts for purchasing valuable upgrades. Use the time between each attack to power up your diver, mech, weapon or explore a new dungeon. Build automatic turrets, use drones to collect loot and improve your skills to increase your chances of survival. ABYSSAL ASSAULTS Dozens of weapons, upgrades, and monsters are waiting for you. The world here is dangerous and keeps in unknown threats. DIVERSE BIOMES The underwater world of Ocean Keeper consists of many biomes. You will have to travel through the locations and find the remains of a lost civilization. Discover mysterious locations, from abandoned sci-fi laboratories to mines with artifacts. FARM RESOURCES Drill caves in search of different resources to upgrade your equipment, weapons and Mech Spider. It's worth saying that the local fauna didn't like the fact that you want to mine their sources! So don't forget to exit the dungeons, and switch to a dynamic combat mode. MASSIVE BOSS FIGHTS Ocean Keeper is ready to surprise you by massive battles with unique bosses! From a giant crab to the flying mouse, each battle will be a true challenge. We won’t reveal all the cards — there are many more. The other question is, will you have the strength to defeat them? REPLAYABILITY Forget about monotony - each new game session will open new secrets of the underwater world, and battles with sea monsters will become harder. You can use various meta upgrades and unique types of Mechs to bravely fight with every wave of monsters.