Checkmate Survivors
Checkmate Survivor is a top-down automatic shooter game where you control the King on a chessboard where all the other pieces rebel against the King's tyranny. Your mission is to defeat enemy pieces, such as pawns, knights, rooks, and queens, using weapon upgrades, movement, build management, and positioning to face the enemies. Each enemy piece has distinct movement and attack patterns, challenging the player to use tactics and speed to survive and advance.