Bioframe Outpost
“The same dream again. How many times must someone die in their sleep?” You wake up. No memory of the dreams. No identity, no idea of where you are or where you come from. You need to find out. Now. Inspired by classic 70s and 80s sci-fi, Bioframe Outpost is a 2d sci-fi action adventure game, dedicated to exploration, experimentation, emergent gameplay and narrative. Its unique, photography-based approach to non-linear exploration and action gameplay offers a fresh take on Metroidvania gameplay. Creatures and systems are immobilized by an alien infestation, only you can set them free. But beware; many pose a danger to yourself. Use photography to learn how they behave, and discover a hugely detailed and fascinating ecosystem. Fill your “Compendium” with vital knowledge, use it to manipulate creatures and systems in order to survive. Unlock secrets on how creatures interact, how you can pit them against each other and even how to use them as weapons or pickups. Explore the immense universe of Nova Aurora and unleash your ingenuity and creativity to solve captivating, challenging puzzles.