Frostpunk
THE CITY MUST SURVIVE Offering players a complex strategic challenge alongside a rich narrative featuring an alternative take on the 19th-century industrial revolution, Frostpunk weaves a story of how our planet mysteriously freezes, putting an end to civilization as we know it and forcing the human race to adapt to the harsh conditions. As the leader of possibly the last civilized society on Earth, you’re going to build the city your survivors live in, discover new technologies, explore frozen wastelands and most importantly, manage and rule society to prepare it for life in an unforgiving world. Whether you’re an enlightened ruler or an iron-fisted tyrant, you’ll discover choices in this world aren’t as easy as they seem, and that holding power over people has a cost as heavy as the responsibility you feel in caring for them. SHAPE YOUR SOCIETY Establish laws that regulate the existence of your growing society. Decide on their working routine, healthcare, food provision and other crucial aspects of everyday life. Maintain their hope and contentment – the moral condition of your society is as important as securing the basic means to keep them fed and safe. If you reach a turning point, do not hesitate to determine the path of your people. Should you rule them with an iron fist... or show them a way of compassion and faith? Reach for extremes or try to find a fair balance. Some of your decisions will seem small – like deciding the fate of a troubled citizen or meeting the demands of a newborn faction – but be aware that the sum of your doings can lead to unexpected results. Your people put their faith in you, but their devotion is not limitless. EXPAND AND EXPLORE Survival demands progress. React to current events, but don’t forget about the long term and investing in development and technological progress. Providing a highly advanced infrastructure with self-powered automatons, airships, and other technical wonders is difficult, but achievable. It all depends on your management and leadership skills. While New London is your main focus, there is much more to the world than what lies within the limits of your city. Expeditions, while risky, can bring you valuable intel, precious supplies and grow your society’s population. There may be people out there, and their fate lies solely in your hands.