Puzzle by Nikoli W Akari
This famous and easily understandable puzzle was created in 2001. "Akari" is a puzzle in which you set lights based on the hint numbers in order to light up the entirety of the white space. The main features of "Akari" are the easy to understand rules, and the depth of the game. There are great numbers of patterns for which you will figure out "When the numbers and lights and spaces are combined like this, then THIS is how they are sure to match up", so you have plenty of opportunities to taste "the excitement of discovering new patterns".