The Talos Principle Collection
This bundle includes The Talos Principle: Deluxe Edition and The Talos Principle 2. The Talos Principle: Deluxe Edition Players are woven into The Talos Principle on an existential journey as a sentient artificial intelligence placed in a simulation of humanity’s greatest ruins, linked through an arcane cathedral. Guided by the ethereal voice of Elohim, players embark on a journey to discover whether machine and man are one by solving a series of increasingly complex puzzles in an artistically beautiful simulation. The Talos Principle 2 The Talos Principle 2 is a thought-provoking first-person puzzle experience that greatly expands on the first game's philosophical themes and stunning environments with increasingly mind-bending challenges. Born into a new world where biological humanity is extinct, but human culture lives on in a city of robots, you find yourself swept up in a mind-bending adventure involving a mysterious megastructure hiding enormous powers. The more you discover, the more you will be confronted with questions about the nature of the cosmos and the purpose of civilization. The broken promise of a better tomorrow, the fear of repeating humankind’s mistakes, faith in reason, or renouncing humanity altogether - the choices you make and the sides you take will determine the course of events.