The Immortal John Triptych
The Immortal John Triptych is the ULTIMATE anthology of the Joe Richardson games. Four Last Things, The Procession to Calvary, and Death of the Reprobate are brought together under one glorious sun with never-before-seen deleted scenes, updated language parity across all three titles, an expanded soundtrack by Eduardo Antonello with new original recordings, manual saves for Four Last Things, backflips in The Procession to Calvary, and a button to trigger a superfluous trumpeted fanfare whenever you need to celebrate. Embrace the absurd, the profound, and the sweet soothing aesthetic of the Renaissance in The Immortal John Triptych. Immortal John is dying. A holy war has ended in chaos. Sin itself demands reckoning. Three interconnected tales unfold across a world built from Renaissance paintings and Classical music, where the ridiculous and the profound collide. Help locals with their daily tasks, only to find the Devil lurking in the shadows. Chase a tyrant across kingdoms while assisting inept magicians and negotiating with God Almighty. Navigate sin, death, judgement, heaven and hell, all topped with a cherry of gleeful flippancy. From quiet countryside kindness spiraling into madness, to holy vengeance wrapped in absurdity, to cosmic philosophy delivered with a wink and a nudge, The Immortal John Triptych proves that the most intelligent thing you can do is embrace the utterly ridiculous.