Tainted Grail: The Fall of Avalon DEMO
Tainted Grail: The Fall of Avalon is a mature, first-person perspective open-world RPG, taking you into a dark fantasy world inspired by Arthurian legends. Experience a complex, branching main storyline, where you will decide on what legacy King Arthur's reign will leave on the world after 600 years of continuous struggle. This game is a love letter to open-world FPP RPGs. Explore the secrets of Avalon Every inch of the open world is full of things to find. Items, story secrets, new enemies, dungeons, unique quests, and NPCs. Explore at your own pace and go wherever you want, without any limitations! Dynamic combat Swap between powerful melee weapons, bows, magic, throwables, mixtures, and other usables to create your unique combat style that will get tested by tons of hard enemies in the game! Play as you want! Want to be a crazy alchemist/berserker punching enemies? Sure, why not? An epic blacksmith mage summoning undead hordes? Yep, we got you covered. Unique stealthy archer? No, not this one… … just kidding, obviously. This is THE type of game to go for a stealth archer archetype. Between stats, perks, EQ, and crafting, you can play exactly as you want. Dark, but beautiful world Experience Avalon in 3 totally unique zones: Misty Horns of the South Sunken in sun Cuanacht Village Frozen mountaintops of Forlorn Swords Immerse yourself in the world Tons of supporting systems will allow you to fully experience the world of Tainted Grail: sketchbook, fishing, blacksmithing, alchemy, cooking, mining, farming, house management, and more! At night, prepare for Wyrdness During the night, Wrydnes, the primordial force of Chaos, comes to the land, changing the very fabric of reality. This will offer a survival aspect to the game. Mature, morally grey story Experience a dark main storyline, following in the footsteps of Arthur. You will also be able to find over 250 NPCs, 200 side quests, and tasks that will often force you to make hard, morally grey decisions.