Star Trek: Legends
Step into the role of your favorite heroes and villains from across the history of Star Trek and embark on an epic space adventure to control the mysterious Nexus. Battle to save all of existence in Star Trek’s official strategy-based RPG! PREPARE FOR ADVENTURE Dive into the action with characters spanning the entire Star Trek universe! Take command of the U.S.S. Artemis and recruit a team of legendary Star Trek characters as you embark on daring missions, experience epic turn-based combat, and make choices that influence the game’s entire story. ASSEMBLE YOUR TEAM Ever wanted to master Spock’s Vulcan nerve pinch or battle with Worf’s deadly bat’leth? Now is your chance! Recruit and command over 70 iconic characters from the Star Trek universe including Kirk, Spock, Picard, Janeway, Data, Burnham, Pike, and many more! Send your Star Trek team on critical missions that will test your crew’s skills and ingenuity. Earn special rewards by completing collections of characters based on the Star Trek shows they appeared in or the traits they possess. Plus, you can earn combat bonuses by using multiple Star Trek characters from the same collection in battle. TAKE COMMAND OF THE U.S.S. ARTEMIS Captain the U.S.S. Artemis and shape the fate of the cosmos! Choose your crew strategically. Each Star Trek character has their own specific skills and abilities to help you outwit, overpower and overcome your enemies. Every decision you make could be the difference between triumph and defeat. Take command, Captain – the galaxy awaits your leadership! NAVIGATE AN IMMERSIVE UNIVERSE Dive into the exquisitely crafted 3D world of Star Trek Legends! Explore beautifully rendered 3D worlds and interact with fully realized animated characters in this epic Star Trek RPG. Get ready to boldly go where no one has gone before in Star Trek: Legends. Your interstellar adventure awaits!