Slide Viking: Treasure's Path (Windows)
In Slide Viking: Treasure’s Path, you step into a charming Viking village filled with clever puzzles and personality. Controlling a fearless Viking, your mission is to push axes onto treasure chests, marking each one before claiming the hidden riches. With 30 levels of increasing difficulty, the game blends logic and strategy across compact boards full of pixel art details. Every move matters, as the Viking moves tile by tile, requiring careful planning to position the axes correctly without getting trapped in dead ends. Between wooden tables that act as walls and simple yet deep mechanics, Slide Viking delivers the kind of challenge that invites you to think, test, undo, and try again until the perfect solution appears. If you enjoy Viking themes, classic puzzles, and the satisfaction of seeing everything fall into place, this treasure hunt is for you.