Pharmacy Store Simulator
I am not a Doctor... But I know Pharmacology. I am not a BSc Student... But I know Organic Chemistry. I am not an MBA graduate... But I know Management. I am not a CA... But I know Accounts. Step behind the counter of your very own drugstore! From validating prescriptions to managing complex inventory, every decision impacts your bottom line—and your reputation. Take the role of the cashier, manager, accountant, and health consultant all in one person - the Pharmacist. SELL MEDICINES The bell is ringing, and the queue is growing. Whether it's a life-saving prescription or a simple painkiller, it is your job to get the right product into the customer's hands. - Stock & Retrieve: Navigate your inventory to find specific pills, syrups, and ointments. If it's not on the shelf, you can't sell it! - Scan & Checkout: Manage the cash register, handle payments, and bag items efficiently to keep the line moving. - Process Prescriptions: Analyze, validate, and locate the correct medication on your shelves. Be wary of the fakes! ADVISE CUSTOMERS Not everyone has their mind set on the exact medicine or comes in with a slip of paper. Patients will arrive with colds, allergies, and aches, looking for your expertise. You are the expert—it's time to prove it. - Analyze Symptoms: Listen carefully to patient complaints. Whether it's a dry cough, a fever, or a mysterious rash, you need to identify the root cause. - Recommend the Right Cure: Sift through your knowledge of medications to suggest the right over-the-counter treatment. - Reputation is Everything: Providing the right advice boosts your Pharmacy Rating and earns customer loyalty. MANAGE & EXPAND You start in a cramped shop with limited stock. As you earn profit, reinvest it to build your vision. Keep your shelves stocked and your checkout lines short to achieve a 5-star rating. - Obtain Licenses: Unlock permits to sell new medicines and controlled substances. - Set Prices Accordingly: Balance profit margins against customer satisfaction. Mark up your bestsellers to make a quick buck, or offer discounts to build long-term loyalty. If you price-gouge too hard, customers will walk out dissatisfied and empty-handed. - Furnish and Expand Pharmacy: Start with a small floor plan and purchase more space to attract and accommodate more customers. Fill that space with new shelves to stock your medications and other furniture.