Perfect Woman
Perfect Woman is a game inspired by the ubiquitous personality questionnaires featured in women’s magazines and the female roles they define. There are so many such roles emphasizing aspects of family, career, experience, sex and more. But these can not possibly characterize the depth and complexity of a woman’s life. Perfect Woman uses these stereotypes as building blocks for you to be your OWN perfect woman. The game is structured into progressive levels, each one representing a different stage in a woman’s life. Starting at the child stage, players must post in front of a Kinect to mimic various poses that appear on screen. The better a player is able to hold the pose, the more “perfect” their rating for that level. Perfect Woman features a branching decision tree which serves to create a narrative of the character’s life. Past choices may make future choices more difficult. It’s not always possible to be perfect at every stage in life, and that’s perfectly fine.