Yatzy Multi-Game Edition
Yatzy Yatzy Multi-Game Edition by Site Sculptors is considered by many to be the quintessential Yatzy App for desktop computers, laptops, and XBox. We haven’t come across any other Yatzy games that allow the player(s) to play up to three games simultaneously. Few Games provide as many backgrounds and dice colors as Yatzy Multi-Game Edition does. Check out Yatzy and we're sure you’ll enjoy every minute you spend playing, either alone or with a friend. Now You Can Play Three Yatzy Games At Once! One or Two Players Choice of Over Ten Custom Backgrounds Choose From Seven Dice Colors Custom Yatzy Leader Boards Strategies Change With Every Roll Compete For High Scores With Online Players Either one or two players can play Yatzy. One, two, or three games can be played at the same time in Yatzy Multi-Game Edition. First, decide how many simultaneous games to play. Then, if there is more than one player, decide who is going first. The object of Yatzy game is simply to get the highest score you can from rolling five dice. Yatzy lasts for 13 rounds per game. You can play up to three simultaneous games in Yatzy Multi-Game Edition. Each round, you roll the dice up to three times. In any roll, you can choose to keep some dice and re-roll others. When you are out of rolls or if you are satisfied with your roll before rolling three times, score the roll in one of the thirteen categories. By the end of the Yatzy game, you must fill each category with either the score you obtain or a zero. For three of a kind, you must have at least three of the same numbers on the dice. Four of a kind requires four of the same numbers. The total of all dice are counted. A straight is a sequence of consecutive numbers. A small straight requires 4 dice and gives you thirty points while a large straight requires all five and gives you forty. A full house is accomplished by getting two of one number and three of a different number. A full house gives you twenty-five points. A Yatzy is five of a kind and gives you fifty points for the first Yatzy and one hundred points for each additional Yatzy in the same game column. The second Yatzy must be put in the upper score box for the number you rolled if available (i.e. five 5’s would score twenty-five in the fives box and an additional one hundred points in the Yatzy bonus). If the upper score box for the number you rolled is filled, you may place the score in any available box in the bottom section or place a zero in one of the boxes in the upper section. Most players choose to put all Yatzys in the same game column and zero out the others. This will give you the highest maximum Yatzy bonuses. Chance is a catch-all and you may use it to place any score that you don’t want to place anywhere else. Use your chance box wisely. Above all, have fun as you play Yatzy Multi-Game Edition!