Moonbrella Demo
Use a variety of umbrella tricks to ascend to the moon in this physics-based Metroidvania. Physics-Based Platforming - Expressive movement designed with speedrunning in mind. - Multiple ways to approach platforming challenges. Upgrade Your Umbrella - Jab the umbrella tip into terrain to vault over obstacles. - Open the canopy to slow your fall and float long distances. - Hook onto ledges, vines and more with the handle to climb high and gain speed. - Find replacement parts for your umbrella to unlock new movement options and locations. An Interconnected World - Explore a planet abandoned by humans as a lone robot left behind. - Journey through dark caves, ancient structures, an active volcano and more. - Revive a dying sunflower trapped in the moon's shadow. - Find and collect a variety of flowers and gemstones throughout the world.