Militsioner
You're an ordinary nobody, who has never done anything noteworthy, let alone... a crime. It must be a mistake, – yet this morning you were arrested. Pack your stuff and leave as fast as possible, but be wary – every move you make is being followed by a Giant Policeman. EXPLORE & PLAN — While exploring potential ways to get to the train station, you see the ticket gate. And in a true immersive sim manner, there always are a few options to solve every problem that you face. MANIPULATE RELATIONSHIPS — Try to give a gift to the cashier, and she might give you a ticket for free. The revitalizing immersive sim formula forces you to manage various characters moods. OR BREAK THE LAW — If you want to keep a gift as a backup in case things go south – just break the ticket gate, or sneak into the cashier’s booth at night to steal a ticket. IF YOU GET CAUGHT, TAKE YOUR CHANCES AT ESCAPING FROM THE GIANT’S HAND — While breaking into the cashier's booth you made too much noise and woke up the Giant. Now you must run for your life and seek shelter. REPEAT UNTIL YOU FIND YOUR WAY OUT — Sell off any found or stolen goods to give yourself an edge moving forward. THE GAME IS BUILT TO BE REACTIVE, TRY EVERYTHING OUT AND SEE WHAT HAPPENS - Every character in the game, including the lawbringer, has a tamagochi-like mood system. - Dialogue system. The reactive system has free phrase selection. - Theft. You can steal items from the streets, rob apartments, and shops. - Stealth. The Town is constantly watching. If you get on their bad side, the police could get involved. But always remember, they hate you as much as they hate the Giant. - Time. Time is the key. Everyone, from cars and trains to people and Giants has their own life schedules.