Lootbound Demo
Lootbound: Take risks and assemble your party and build Every run starts solo. Move along the map, choose your own adventure, and weigh the risks and rewards. You’ll meet companions along the way. Together with them, you create your own playstyle. The perfect build might come together in seamless synchronicity — or it could go the other way. Party and equipment Companions follow the same rules as the hero. Items only work when equipped. Your choice of equipment directly impacts the party’s behavior and how the build works as a whole. One item could make a character the key to success. Another could turn them into dead weight. Item auras Items exist on their own. But they really shine when they start to influence each other. Some items have auras and strengthen adjacent items. A good combination can change the course of the entire run. Skills and progress Your hero starts with a base set of skills. Everything they get after that is exclusively up to you. You’re not just increasing numbers. You’re creating the character’s combat style on the go. And your choices? They’re final. Damage types There are various kinds of damage in Lootbound. Each kind interacts differently with armor and enemy health, allowing you to create a build around the mechanics of your choice: armor penetration, exhaustion, armor destruction, or direct damage.