Logiart Grimoire [Trial Version]
Logiart Grimoire is a puzzle game that combines the number puzzle "Logiart" and the word puzzle "Fusion" in which you deduce combinations from clues. Solve and clear the Logiart puzzles. Fuse the cleared puzzles to create new ones. Repeat the process of solving the newly created puzzles... ...and work together with Emil to aim for the restoration of the grimoire. - Story - You, who have taken hold of the Logiart grimoire, encounter Emil, the custodian of the grimoire. Originally, the grimoire was the book that could solve "Logiart", but the magic it held has gone awry, transforming it into an enigmatic grimoire. Most of the "Logiart" can no longer be unraveled. You, guided by the Logiart's grimoire, will be able to solve its mysteries and once again restore the ability to solve "Logiart." Join Emil in unraveling the mysteries of the mysterious grimoire and restore it to its original state. - Features of the game - “Logiart” Logiart is a "Picture Logic Puzzle" that uses vertical and horizontal numbers as hints to complete illustrations. It has simple and easy-to-understand rules, making it accessible for anyone to play. Various assist functions are also included, allowing for a smooth gameplay experience. You can also choose to turn off the assist functions if desired. “Fusion” The puzzles solved in Logiart serve as materials to unlock new puzzles. By correctly combining 2 or 3 materials through fusion, new puzzles are unlocked. To find the right combinations, read the text clues provided for each puzzle and use deduction. “Number of Logiart Puzzles” There are a total of 280 puzzles in various sizes. The available sizes are 5x5, 10x10, 15x15, 20x15, 30x30, and 40x30 for a total of 6 options. “Emil's Growth” Emil, who helps unravel the mysteries of the grimoire together, gains magical power every time you solve a Logiart puzzle. As Emil's magical power increases, you'll be able to fuse more puzzles. “Unlocking Grimoire Categories” Due to a malfunction in the grimoire, the categorized sections have become inaccessible. At first, there may be few categories available to browse, but as you progress through the game and solve specific puzzles, more categories will be unlocked. This software incorporates fonts provided by Monotype Imaging Inc. Monotype, Fontworks, and the names of the respective fonts are trademarks or registered trademarks of Monotype Imaging Inc.