Karate Survivor (Creators Edition)
Step into the shoes of a martial arts master in a thrilling survival-like roguelite inspired by action movies of the ‘80s. Use the environment and improvised weapons, master new techniques, and create devastating combos to fight off relentless goons and bandits! Karate (Creators Edition) delivers intense, fast-paced combat where improvisation and creativity are key to surviving the streets. Key Features ● Improvised Combat. Use whatever you can get your hands on to defeat your enemies. From plastic flamingos to mop handles, even a child's toy hammer can be deadly in the right hands. ● Environmental Warfare. Manipulate your surroundings to your advantage. Push objects at enemies, bring down scaffolding, or slam them with a microwave door. ● Dynamic Combos. Dozens of different attacks allow you to create unique combinations of up to six attacks, tailored to your fighting style. Experiment and discover the most effective combos. ● Progression and Mastery. Collect experience to unlock and master new permanent techniques and skills between runs, making each playthrough more rewarding. ● Diverse Locations and Boss Battles. Battle through various areas, each with its own distinct features and items for combat. Face powerful bosses in each location, testing your skills to the limit. ● Fast-Paced Runs: Immerse yourself in rapid, intense street battles. Test your martial arts skills and survival instincts in action-packed showdowns that pay homage to the adrenaline-fueled scenes of action movies, ensuring you're always on the edge of your seat. Fight fast, precisely, and without remorse.