Hangman AI Challenge
Test your vocabulary and strategy skills in this exciting twist on the classic Hangman game! Challenge a cutting-edge AI that adapts to your playstyle, learning from each round to bring an increasingly tough challenge. With multiple difficulty levels the game ensures every match is a fresh and engaging experience. Dive into a world of strategic guessing, where the AI uses advanced tactics like pattern recognition and analysis to outsmart you. Track your progress with in-depth stats and immerse yourself in a thrilling atmosphere. Can you outguess the AI? The battle of wits awaits! How to Play Hangman Welcome to Hangman! Your goal is simple: guess the hidden word before you run out of chances. Progression & Levels The game has a massive dictionary of 341,044 English words! Your level increases only if you success to guess a word. As you level up, the word pool grows, and words get longer! Each new level adds words with one more letter to the possible selection. Basic Rules Each word is hidden, and you must guess one letter at a time. If the letter is in the word, it appears in the correct position. If the letter is not in the word, a part of the hangman is drawn. You win the round if you guess the word before the hangman is fully drawn! Difficulty Levels You can choose from three difficulty modes, each affecting how often the hangman resets and the starting word length: 🟢 Easy Mode The hangman resets after every word. Words start with no more than 3 letters. Can use give me a letter button 9 times every level. 🟡 Medium Mode The hangman resets after every 3 words. Words start with no more than 5 letters. Can use give me a letter button 7 times every level. 🔴 Hard Mode The hangman resets after every 5 words. Words start with no more than 7 letters. Can use give me a letter button 3 times every level. Game History You can track your progress and see your game history. Each game will show the words you played, your level progression, and how well you performed!