Gobliiins Collection
The Gobliiins Collection has arrived! A wave of nostalgia is in the air! One of the most memorable and delightfully zany point-and-click adventures of its time is back. Discover – or rediscover – the origins of this legendary saga, from the creative genius of Pierre Gilhodes, in this exceptional collection. From its pixelated beginnings in the 1990s to today, this compilation brings together the first five iconic titles that captivated a whole generation. Gobliiins (1991) Our three heroes, Oups, Asgard and Ignatius, are thrust into a quest to save King Angoulafre, who has inexplicably gone insane. Gobliins 2 (1992) Prince Buffoon has vanished: Goblins Fingus and Winkle are teleported to a faraway land to track him down. Goblins 3 (1993) Blount, an eccentric reporter, finds himself at the heart of a war between kings over the conquest of a mysterious Labyrinth. Gobliiins 4 (2009) In this first 3D instalment, King Badigoince sends Tchoup, Stucco and Perluis off on a quest to recover his missing aardvark, Riri, in an adventure packed with danger and surprises. Gobliiins 5 (2023) The Morgloton Invasion: A triumphant return to 2D for a brand-new saga! Help Oups, Asgard and Ignatius save the kingdom and King Angoulafre from a dreadful fate of being turned into potatoes, and go head to head with Morglott, the mad scientist! You'll also gain access to the full range of exclusive content to immerse yourself even further into this cult classic series. Mini-Series and Gallery Meet Pierre Gilhodes, the genius behind the series and discover the exclusive illustrations that shaped this world. Interview with the Creator Access an exclusive interview discussing the origins of Gobliiins, the secrets of its creation and his intentions for the future of the series. Music Player Listen to music from every version of the Gobliiins games, including tracks you might not have heard before!