Remothered: Red Nun's Legacy
KEY FEATURES Survive horrific Stalkers Challenge your survival instinct to escape murderous enemies: hide, evade and fight back in critical moments. Every mistake can be fatal. Master Hypnosis Powers Use retrocognition, mirror abilities and moth manipulation to read forgotten memories, reveal hidden paths and twist the environment to your advantage. A modern return to classic survival horror Step into a love letter to classic 3rd person survival horrors, with modern pacing, controls and production values. Explore a richly detailed environment Investigate every room, find clues and key items, and solve puzzles to access new areas and progress toward the final revelation. Uncover the secrets of the Cristo Morente Discover the forgotten story of the Sicilian convent where the myth of the Red Nun began: a place of burned faith, buried guilt and forbidden rituals. Acclaimed music and voice talent: - Original soundtrack by legendary composer Akira Yamaoka - BAFTA Games Awards winner Cissy Jones as Susan - The Game Awards winner Maggie Robertson as the Red Nun Created to captivate both newcomers and longtime fans of the Remothered saga, Red Nun’s Legacy is a modern survival horror inspired by classic horror games, blending stealth and psychological horror with new mechanics centered on perception, hypnosis and environmental manipulation, and closing the Red Nun’s story once and for all. THE STORY Sometimes, seeking the truth means losing yourself. Over a year after six young girls vanished in Sicily, a new clue reopens the nightmare. When a mysterious recording rekindles the hope that her daughter might still be alive, Susan, against all reason, decides to go to the place where everything seems to have begun: a decaying noble residence isolated on the slopes of Mount Etna and once owned by the Ashmann family. What starts as a desperate search soon becomes a journey into terror, where family secrets, memory, and obsession intertwine. Susan finds herself drawn into a labyrinth of relentless stalkers, hidden symbols, and hypnotic phenomena. As reality fractures and dark powers rise, every step brings her closer to the truth… and to a terror older than herself.